joi, 5 martie 2009

copilaria noastra..copilaria lor...

De multe ori cand stau cu prietenii la polemica si discutam noi despre viata asta de zi cu zi, ne vine sa discutam de copilarie. Poate pentru ca am ajuns maturi acum si pentru ca avem responsabilitati, trebuie sa muncim si pentru ca suntem stresati. De fiecare data este un subiect haios prin prisma celor pe care le faceam cand eram mici. Mai stiu cum ziceam cand eram mica si trebuia sa plec la scoala (gimnaziu/liceu) ca eu abia astept sa ma angajez ca sa nu mai fiu nevoita sa merg la ore. Cred insa, ca fiecare dintre noi se gandeste la copilarie. Eu cel putin o fac si ma amuz de fiecare data cand imi amintesc ce tampenii mai faceam. Ceea ce ma intriga insa, este generatia de copii de acum. Ei nu mai stiu cum e sa mergi cu vaca, ei nu stiu cum e sa te cateri pe garduri si sa-ti rupi pantalonii, sa spargi un geam la scoala sau sa tragi cu cornete sau cu prastia. Ei stiu doar calculator. Joaca lor e la computer. O lumea ireala, o copilarie furata. Nu stiu cati dintre voi mergeati la tara cand erati mici, dar eu stateam acolo 1 luna pe an si nu pot sa regret niciodata cum ma bateau toti si pe mine si pe var`miu pentru ca eram de la oras. Oare de ce pe noi ne facea Creanga sa radem ? Citeam Amintiri din Copilarie si eram fascinat. Mai aveam un pic si puneam in practica ce facea Nica. Uneori chiar il depaseam. Imi placeau basmele si ma uita Dumnezeu pe veceul din spatele curtii citind ore in sir. Am avut o copilarie mai mult decat fericita chiar daca nu stateam in lux. Cand esti mic nu-ti trebuie nimic din ce ceea ce vrei la 25-30 ani. Iti trebuie doar prieteni cu care sa faci trasnai si nicidecum un computer la care sa impusti niste personaje mai mult decat hidoase. Mi-e mila de noua generatie de copii pentru ca ei vor face totul pe calculator. Poate par ipocrita prin prisma faptului ca sunt foarte mult online sau pe computer, dar asta e acum pentru ca asta lucrez dar sincer eu mi-am trait o copilarie perfecta …

2 comentarii:

  1. frumos ce spui ,ai dreptate cele mai frumoase amintiri le am de la bunici la tara unde ma urcam in pod si dadeam de tot felul de lucruri ma cauta bunicii disperati.Am o fetita de 6 ani dupa cum sti si incerc sa-i preocup copilaria cu lucruri frumoase sunt o norocoasa ca sta la bunici la curte intodeauna e loc de joaca si de trasnai credema

    RăspundețiȘtergere
  2. copilaria lor e in lumea virtuala a calculatorului,a noastra a fost pe campurile pline de verdeata si de ciulini,de maidanul plini de baltoci care ne jucam cand ploua,de mireasma florilor din cimitirul din colt care era pentru parcul de distractii,de aburul de paine de casa pe care mama o facea la cuptorul mare din curte si placintele care se topeau in gura,de tipatul mieilor din ograda si talangile oilor care coborau pe vatra...etc.Acum copiilor mei cand le povestesc se uita la mine si le ies ochi din orbite si-mi zic;ai trait in lumea lui creanga?

    RăspundețiȘtergere